En sommarsallad




Det är mycket användning av ordet sommar nuförtiden här på bloggen. Men det är alltid lika härligt så här i början av en säsong. Man är ju bara så superivrig.


Kanske inte helt jordgubbarnas tid ännu ... men vill tipsa er om en riktigt somrig sallad ... som just innehåller jordgubbar.






SOMMARSALLAD

½ vattenmelon
½ l jordgubbar
några tomater
c 15 st myntablad
1 schalottenlök
lite olja, fingsalt och svartpeppar

Nu är mängderan lite beroende på hur stor vattenmelonen. Den vi hade igår var en lite mindre modell. Så detta är nu bara riktgivande mängder. 




Med bara en vecka kvar till den stora dagen så är det en hel del som ska göras. Idag ska jag bland annat baka småbröden .

Men innan jag tar itu med dagens agenda ska jag njuta av mitt morgonkaffe. Kan inte göra så mycket annat ... för jag har en liten fyrbent söt sak som somnat i min famn. Otto har nämligen tagit som vana att komma upp i min famn medan jag bloggar. Har kameran här bredvid så jag ska se om jag kan får bildbevis ... 




Så där jag .. nu fattar ni att jag inte har hjärta att lägga ner honom på golvet. Min nya lilla bloggarkompis ♥

Tur så har jag en stor mugg fylld med gott morgonkaffe ... så det går nog ingen större nöd på mej. 

Otto och jag önskar er alla en fin lördag!


Inga kommentarer:

Sommarlovs göra

När det är sommarlov och det regnar ute ... då bakas det och jag hade de bästa assistenterna.  Vi baka chokladmuffins ... och själ...