Premiär




Igår var det premiär när det gäller fika ute i solen. Jag och Robban passa även på att provsmaka vår lokala äppelcider. Vera valde att göra sig en egen liten "drink" ... men fråga inte vad för olika sorter hon hällt i sin glasmugg. 

 ... de första som ploppa upp i  mitt huvud när jag smaka Palla var att det var mycket smak, mycket god smak av äpple. Denna äppelcider är ofiltrerad men trots det tyckte jag att den var riktigt klar och fin i färgen ... förutsatt att man inte då har skakat om flaskan :)

Palla kommer helt klart att bli en ny favorit. Rena rama njutningsprodukten för en sådan som jag som inte tycket om söt cider. Tror även att den kommer att sitta fint till en lättare kyckling- eller fiskrätt.






Den första volymen har fördelats på 1800 numrerade flaskor som säljs i paket om tre.






Alltså har jag hittat en ny "ge bort gåva".
Sen är det bara att skriva något på förpackningen till mottagaren. 

Alltid trevligt att ge bort något lokalt när man rör sig utanför hemknutarna. Och är helt säker på att en sådan här unik gåva uppskattas.





Inga kommentarer:

Sommarlovs göra

När det är sommarlov och det regnar ute ... då bakas det och jag hade de bästa assistenterna.  Vi baka chokladmuffins ... och själ...