En blandis




Valborgshelg!
Tycker vi kör lite gott och blandat ... för vädret är ju för f*n väldigt blandat och varierande.

Inte länge sedan påsken men det känns ändå skönt med långledigt. Igår ... medan det ännu var vår ... krattade jag gården och fixa lite snyggt. Inga blommor ännu som pryder trappor, terrasser och veranda ... tur nog med tanke på vilket väder det är nu i skrivande stund. Det snöar här i Ekenäs :(






Sade upp kontraktet med våren ... och idag på morgonen odlade jag rucola inne i små krukor. Det ska ta typ bara ett par veckor .... om jag inte helt uppfattat det fel ... innan jag kan skörda. Väntar med spänning och lovar att hålla er uppdaterade. 






Odlade nog bara rucola men tänkte ändå passa på att tipsa er om ett bra sätt att markera vad man odlat var. Alla har vi ju en massa vinkorkar samlade hemma i fina glasskålar. Bara att skriva på vad du odlat, trycka in en grillpinne och vips har du en fin odlingsetikett.

Se bara till att skriva med svart ... min svarta tusch var död ... det är så mycket snyggare!







Efter att jag lekt bonde så blev det en helt oplanerad och snabb resa till Ikea. Jag var plötsligt super taggad att fixa till en liten arbetshörna för kommande fullmäktigeuppdrag.

Var i behov av ett skrivbord och gillade Leksvik ... så leksvik och lite servetter fick följa med hem. Stolen är ett kärt arvegods ♥ från min sida och skåpet på väggen är från Robbans sida. Jag gillar att blanda nytt och gammalt. 









Och på tal om nytt ... du har väl inte ha missat att nätstrumpor är en av vårens största trender? Låga nätstrumpor är ett enkelt stylingtrick för att addera ett tuffare intryck till en i övrigt nedtonad look. Du matchar dem bäst med byxor som går strax över ankeln.

Och på tal om kläder ... nu ska jag logga ut och och gå och kolla vad jag ska hitta för outfit till 1 maj .. för då är det FEEEEEEST!


Kommentarer

Populära inlägg