Lite utav allt jag glömt



Hinner inte riktigt med nu här i alla svängar. Knäpper nog en massa bilder ... och Instagram blir uppdaterat. Men ni kära bloggläsare som inte följer mej på IG så missar lite. Kollade på bilder jag tagit i maj och oj vad där fanns mycket som jag inte skrivit om här på bloggen. Så idag tänkte jag bjuda på en liten "sillsallad" av några saker ni missat i maj.


Jag har exempelvis ... som jag skrev om i ett tidigare inlägg  ... börja fixa till ett av våra rum ... som nu ska bli ett kombinerat tv och arbetsrum. Hittade ett fint sido/soffbord på Ellos som jag klickade hem.






Ett lågt bord i antikmässing med avtagbar bricka. Är så himla nöjd alltså.
Nu är det bara en soffa som saknas. 






Idag var jag efter sommarblommorna ... jihuuuu ... så nu är det på riktigt sommar!
Så himla fina ... men mera om dom i ett senare skede. Tänkte bara passa på att säga att ni ska skynda till Hagalandet innan alla favoriter är slut. Jag är så glad över mina vita hängpetunior. Tror inte det mera kan bli sommarkänsla hos oss om jag inte får två stora exemplar av denna sort. 






Avslutar med en godhet som passar som så till ett glas vin. Kan även serveras på buffébordet eller så som vi hade den till ostbricka.






GETOST OCH PÄRON BITAR

en stor smördegsplatta
½ ägg
2 msk creme fraiche
päron 
bredbar getost
honung

Tina smördegsplattan enligt förpackningen. Blanda ägg och creme fraiche. Skär en c 1 cm bred ram på smördegsplattan ... men inte så det går igen. Häll äggblandningen på smördegen ... innanför ramen. Skär päron i tunna skivor och lägg på. Klicka på getost. Pensla ramen med ägg.  Grädda i 200 grader i c. 12-15 minuter. Ringla över honung innan servering. 





Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...