Mellanrapport




Varje år inhandlar jag en ny sommarklänning ... en sådan där som lika bra ska gå att ha till torget som till fest. Inga små krav här inte.  Året sommarklänning är en blommig sak  av märket Moves. En skjortklänning som går enkelt att tagga upp eller tagga ner beroende på vilka skor du väljer. 






 Idag tagga jag upp med klackar ... det var nämligen dimission på jobbet.
Så dessa rosor var  ... tyvärr  .. inte till mej. Väntar ännu ivrigt på den dagen då jag får över 60 st röda rosor.




Och på tal om rosor. Visst kallas pionen för trädgårdsros? ... eller har jag helt fel?
Nå hur som helst ... pionen är en av mina favoriter. Tyvärr har jag inga pioner hemma i trädgården så dessa får jag söka från min blombutik. Och när jag nu är på frågan humör .. tycker du att pionen är en tant blomma? Och vad är tant? 

Nå ... om pionen är en tant blomma så kategoriserar jag mej mer än gärna till tant! 





Men tillbaka till rapporten. Vi har även hunnit fira ett barnkalas ... Vera 9 år. Och till alla småbarnsföräldrar kan jag berätta att när det är 9 års kalas så klarar sig barnen fint utan en lektant. Liten blir stor. 






Så det blev ett super kalas tack vare dessa härliga och söta brudar. 





Och nu då ... nu har jag städat huset och gjort klart för morgondagens fest. Jo här ska firas igen. Imorgon är det grillfest för  Ville 18 år ♥


Ha det gott och skön fredag till er alla 

Tant Bella 




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej "Tant" Bella!

Pionen är en av de trendigaste blommorna just nu, absolut ingen tant faktor här!!!! Pionen har helt klart kört förbi den vita liljan som spökade i alla trendiga magasin och bloggar tidigare! Också jag älskar pioner, synd bara att de är rätt så dyra att köpa, speciellt om du vill ha en vas fylld med pioner! De säljs ofta endast i 3-pack, vilket är ganska skrattretande (tycker jag).
Sommar hälsningar av en nykomling som följer din trevliga blogg

Sommarlovs göra

När det är sommarlov och det regnar ute ... då bakas det och jag hade de bästa assistenterna.  Vi baka chokladmuffins ... och själ...